Renault Mégane PHEV
e-Travel

CZY NA PRĄD, CZY NA BENZYNĘ – RENAULT MEGANE TO UDANY KOMPAKT

on
24 lipca 2022

Koncern Renault wyraźnie zadeklarował, że wraz ze wprowadzeniem zupełnie nowego, w pełni elektrycznego Megane E-TECH nie rezygnuje ze sprzedaży aut – o tej samej nazwie – wyposażonych w silniki spalinowe. Co najmniej 2 lata w ofercie będzie także hybrydowe plug-in Megane E-TECH w wersji hatchback, którą mogliśmy przetestować.

Renault Mégane w wersji hybrydowej E-TECH

Renault Mégane w wersji hybrydowej E-TECH

Renault Megane dołączyło do grupy tych sprawdzonych kompaktów, do której należy także Volkswagen Golf, Toyota Corolla czy Ford Focus. Wiele lat doświadczeń i czwarta generacja pojazdów z logo „Megane” może dawać gwarancję, że wybieramy pojazd, który nie powinien nas negatywnie zaskoczyć. Teraz możemy zdecydować się także na wersję hybrydową, ładowaną z gniazdka.

Układ napędowy wyposażony jest w 2 silniki elektryczne, główny oraz dodatkowy, połączony z silnikiem spalinowym i akumulatorem trakcyjnym. Do tego dochodzi skrzynia biegów Multi-mode. Silnik spalinowy ma pojemność 1,6 litra, a cały układ może generować moc 160 KM.

Część przestrzeni bagażowej zajęły akumulatory

Część przestrzeni bagażowej zajęły akumulatory

Nadwozie pięciodrzwiowego Megane było projektowane pod kątem napędów tradycyjnych. Gdy dodano do gamy napęd hybrydowy pojawiła się konieczność upakowania pakietu baterii. Tak jak w przypadku innych podobnych pojazdów akumulatory znalazły się w tylnej części nadwozia. W efekcie zmniejszył się bagażnik do 261 litrów, a cała przestrzeń bagażowa jest sporo mniejsza niż w wyłącznie spalinowej odmianie Megane, gdzie mamy do dyspozycji 402 litry. Plus dla producenta, który wygospodarował z boku bagażnika, pod uchylnym fragmentem podłogi, miejsce na kable. Gdy chcemy wozić dwa kable – jeden zakończony wtyczką „Typ 2”, a drugi dający możliwość ładowania ze zwykłego gniazdka – musimy się trochę natrudzić, by zmieścić je w przeznaczonej do tego skrytce. Tak jak większość podobnych pojazdów auto nie ma możliwości ładowania prądem stałym DC.

Trzy tryby jazdy pozwalają dostosować auto do naszych oczekiwań

Trzy tryby jazdy pozwalają dostosować auto do naszych oczekiwań

Renault używa w swoich modelach system personalizacji „MySense”, który pozwala dostosować pojazd do własnych preferencji. W Megane plug-in mamy do wyboru 3 tryby jazdy: Pure, MySense lub Sport. W trybie Pure możemy jechać z napędem w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h pod warunkiem, że nie zależy nam na maksymalnych przyspieszeniach, gdyż wtedy niemal niezauważalnie dołączy się napęd spalinowy. Tryb MySense będzie dostosowywał rodzaj napędu automatycznie do naszego stylu jazdy i tego czy w akumulatorze mamy wystarczającą ilość prądu, a Sport zwiększy dynamikę pojazdu. Auto podczas miejskiej jazdy zawsze będzie się starało ruszać i przyspieszać z wykorzystaniem energii elektrycznej. Możemy wymusić taki tryb pracy (przycisk na konsoli centralnej „EV”) i wtedy w mieście przejedziemy nawet 50 km bezemisyjnie.

Dobrze wyprofilowane fotele i ustawną kierownica pozwalają na komfortową podróż na długich dystansach

Dobrze wyprofilowane fotele i ustawna kierownica pozwalają na komfortową podróż na długich dystansach

Warto dodać, że producent oferuje specjalną aplikację „My Renault” do zarządzania pojazdem. Gdy zalogujemy się na własne konto możemy sprawdzić poziom naładowania akumulatora i zaprogramować ładowanie i temperaturę w kabinie. Wszystko to odbywa się zdalnie, za pomocą smartfona.

Duży ekran pokazuje także informacje charakterystyczne dla auta elektrycznego

Duży ekran pokazuje także informacje charakterystyczne dla auta elektrycznego

Renault Megane podczas jazdy pokazuje, że jest zestrojone z naciskiem na wygodę bardziej niż na parametry, które pozwalałyby na sportową jazdę. Niemniej jednak trzeba przyznać, że zawieszenie, dobrze tłumiąc nierówności, daje też spory zapas bezpieczeństwa w szybko pokonywanych łukach.

Stacje ładowania GreewWay najczęściej spotkamy przy głównych trasach, w galeriach handlowych lub przy dobrych hotelach

Stacje ładowania GreewWay najczęściej spotkamy przy głównych trasach, w galeriach handlowych lub przy dobrych hotelach

Renault Megane z napędem hybrydowym plug-in francuskiego koncernu to dobra propozycja dla tych, którzy chcą pogodzić „wodę z ogniem”. Słusznie podaje producent, że „w tygodniu pracy można korzystać z trybu elektrycznego, a podczas weekendowych wypadów z trybu hybrydowego, aby nie martwić się o zasięg”. Auto nie ma ambicji sportowych, ale osiągi są w zupełności wystarczające na drogach pozamiejskich , a fakt, że startujemy “elektrycznie” zapewnia autu sporą żwawość w mieście i oszczędność w eksploatacji.

Renault oferuje także zupełnie innym model pod nazwą RENAULT MEGANE E-TECH  – kliknijcie link. Tam opisałem jak przejechałem nim z Warszawy do Kołobrzegu.

 

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!