e-Travel

NISSAN LEAF e+ – PIERWOWZÓR ELEKTRYKA NIE TRACI NA POPULARNOŚCI

on
27 listopada 2020
Najpopularniejszy na świecie elektryczny samochód zyskał większy akumulator o pojemności aż 62 kWh, oferujący o 1/4 większą pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu. To dopowiedź na oczekiwania klientów i coraz wyżej stawianą poprzeczkę przez konkurencję, gdyż we wcześniej oferowanym modelu pojemność baterii wynosiła 40 kWh. Dzięki temu LEAF e+ zapewnia zwiększenie zasięgu o 40%, co przekłada się na ponad 100 km jazdy bez konieczności doładowania baterii. Jeżeli dodamy do tego systemy inteligentnej jazdy – systemy e-Pedal oraz ProPILOT – to powstaje niemal kompletny bezemisyjny pojazd.
Nissan LEAF

Nissan LEAF

Był rok 2008 kiedy debiutował Nissan LEAF. Wielu powątpiewało czy kiedykolwiek powstanie taki drugi masowo produkowany elektryczny samochód kompaktowy w przystępnej cenie. Mimo, że w Europie w rankingach sprzedaży aut bezemisyjnych Nissan ustępuje Renault Zoe, które opisałem tutaj  to biorąc pod uwagę sprzedaż na całym globie pozostaje numerem jeden. W Polsce do trójki najlepiej sprzedających się elektryków często dołącza BMW i3 – tym autem objechałem Szkocję.

Zielone tablice Nissana LEAF'a to dowód bezemisyjności

Zielone tablice Nissana LEAF’a to dowód bezemisyjności

Konkurencja jednak nie śpi. W 2019 roku – po latach przygotowań –  Volkswagen zaprezentował swojego od dawna zapowiadanego ID3. Tesla model 3 wprowadziła do Europy, Zoe jest oferowane w po raz kolejny udoskonalonej wersji, a Peugeot i Opel wprowadzają na rynek bliźniacze e-208 i Corsę-e. Koreańczycy też mają swoje auta; ja testowałem Kia E-Niro , z której byłem bardzo zadowolony.

LEAF może mieć podgrzewane wszystkie fotele

LEAF może mieć podgrzewane wszystkie fotele

Model e+ z zewnątrz wyróżnia się niebieskimi akcentami, ale najważniejsze zostało zmienione w układzie napędowym. Silnik ma teraz nie 149, a 217 KM mocy, a deklarowany zasięg wzrósł z 270 do 385 km.

We wnętrzu jest przestronnie, choć znajdujące się pod podłogą akumulatory wymuszają bardzo wysokie posadowienie foteli pierwszego rzędu. Pozycja za kierownicą – jak w crossoverze – nie każdemu musi się podobać. Bagażnik ma 435 litrów pojemności, choć część jego wnętrza może zajmować subwoofer, co utrudnia wykorzystanie tej przestrzeni. W takim przypadku efektywna pojemność spada do 320 litrów.  Autem jeździ się komfortowo; ma przestronne i wygodne wnętrze, podgrzewaną kierownicę i wszystkie fotele. Warto podkreślić mały promień skrętu.

System szybkiego ładowania LEAF'a jest spotykany bardzo rzadko wśród współczesnych elektryków

System szybkiego ładowania LEAF’a jest spotykany bardzo rzadko wśród współczesnych elektryków

Nissan LEAF był prekursorem segmentu i do dzisiaj trzyma się systemu ładowania Chademo, który wydaje się być ślepą uliczką. Inni poszli w kierunku systemu CCS / Combo. Ostateczny cios dla Chademo zadała Tesla, kiedy wprowadzając model 3 na rynek Europy wybrała standard „niemiecki”, a nie „japoński”. Ale wciąż szybkie ładowarki w Polsce mają trzy złącza i wśród nich jest oczywiście to pasujące do LEAF’a. Ta sytuacja nie powinna się zmienić jeszcze przez wiele lat co może gwarantować użytkownikom LEAF’a….krótsze kolejki do stacji ładowania w przyszłości.

Nissan LEAF pasuje i do miejskiej dżungli i na trasy pozamiejskie

Nissan LEAF pasuje i do miejskiej dżungli i na trasy pozamiejskie

Nissan LEAF to na pewno auto dojrzałe, gdzie każde kolejne udoskonalenie czy wersja bazuje na opiniach konsumentów i doświadczeniach tysięcy przejechanych kilometrów. LEAF jest obecny w sprzedaży od 2008 roku i nic nie wskazuje by spadła jego popularność. Jest na szczytach sprzedaży aut bezemisyjnych, a konsekwencja z jaką firma go promuje świadczy o tym, że pokłada w nim poważne nadzieję.

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!
>