Renault Clio
e-Travel

RENAULT CLIO – NOWA WERSJA HYBRYDOWA

on
22 stycznia 2021

Po raz pierwszy w 30-to letniej historii Clio pojawia się wersja hybrydowa, która uzupełnia ofertę silników spalinowych.  Z nią pojawia się nowe nazewnictwo, czyli sygnatura E-TECH. Nowa jednostka spalinowo – elektryczna odpowiada obecnym trendom – i przepisom – o ograniczeniu emisji spalin i dwutlenku węgla.
Renault Clio hybryda

Renault Clio hybryda

Hybrydowa jednostka montowana w Clio E-TECH Hybrid 140 KM zapewnia wydajność i dynamikę jazdy, a wszystko w poczuciu, że przyczyniamy się do zmniejszenia oddziaływania na środowisko.  Nowy model może poruszać się po mieście także w trybie w pełni elektrycznym, a producent twierdzi, że miejskie zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe. Wystarczy na panelu środkowym wybrać przycisk EV i przejść na tryb zeroemisyjny. Auto nie stanie się zawalidrogą, bo tym trybie auto osiągnie prędkość nawet 75 km/h. Przycisk jest aktywny tylko wtedy, gdy poziom naładowania akumulatora jest wystarczający. Pamiętajmy, że jadąc z włączonym silnikiem spalinowym przy każdym hamowaniu doładowujemy mały akumulator o pojemności 1,2 kWh.

Mimo dodania komponentów elektrycznych bagażnik Clio nie uległ zmniejszeniu, a jednostka napędowa waży tylko 10 kg więcej.

Mimo dodania komponentów elektrycznych bagażnik Clio nie uległ zmniejszeniu, a jednostka napędowa waży tylko 10 kg więcej.

Wszystkie dodatkowe komponenty hybrydowe zwiększają wagę jednostki napędowej zaledwie o ok. 10 kg ( w porównaniu do silnika spalinowego dCi 115) Nie trzeba było również rezygnować z części przestrzeni bagażnika i jest on takiej samej wielkości jak w wersjach spalinowych (299 l),

Kierowca hybrydowego Clio jest dobrze informowany o parametrach jazdy i stopniu naładowania akumulatora

Kierowca hybrydowego Clio jest dobrze informowany o parametrach jazdy i stopniu naładowania akumulatora

Ustawienia systemu MULTI-SENSE umożliwiają kierowcy wybór trybu jazdy w zależności od jego aktualnego nastroju lub wymagań. Tryb My Sense wydaje się być trybem najbardziej odpowiednim w codziennym użytkowaniu; auto za nas będzie decydować kiedy załączyć napęd elektryczny. Warto jednak pamiętać, że ruszanie z miejsca zawsze będzie się odbywać w trybie elektrycznym, przez co „ułomny” układ spalinowy będzie wspierany przez doskonalszy elektryczny w tym newralgicznym momencie jazdy, poprzez dostępność maksymalnego momentu obrotowego.

Tryb Eco wykorzystuje mniej dynamiczną krzywą pracy silnika i odpowiednio dostosowany algorytmem zmiany przełożeń. Natomiast w trybie Sport wykorzystywany jest cały potencjał zespołu napędowego pod względem czasu reakcji i osiągów.

Z zewnątrz Clio E-TECH Hybrid wyróżnia się odmiennym tylnym zderzakiem z ukrytą rurą wydechową oraz emblematem E-TECH Hybrid na środkowym słupku i klapie bagażnika.

Funkcjonalne wnętrze Clio HEV z dużym, centralnie umieszczonym wyświetlaczem

Funkcjonalne wnętrze Clio HEV z dużym, centralnie umieszczonym wyświetlaczem

Wewnątrz samochodu wzrok przyciąga kokpit wyposażony w siedmiocalowy wyświetlacz zespołu wskaźników i zegarów oraz nowy ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK. Kierowca jest dobrze informowany o parametrach jazdy samochodu hybrydowego poprzez szereg ikon i animacji, które pokazują poziom naładowania akumulatora lub sygnalizują, czy włączony jest silnik elektryczny.

Emblemat „E-TECH” znajdziemy również na drążku zmiany biegów Renault Clio

Emblemat „E-TECH” znajdziemy również na drążku zmiany biegów Renault Clio

Nowe hybrydowe Renault Clio jest bardzo ciekawym pod względem napędu pojazdem, a jednocześnie niezwykle funkcjonalnym, który sprawdzi się i w mieście i najdłuższej trasie. Trwa ofensywa marki Renault, która wprowadza kolejne pojazdy z alternatywnymi napędami. W pełni elektryczne Renault Zoe, opisane tutaj czy hybrydowe Renault Mégane, które testowałem i opisałem tu są tylko niektórymi przedstawicielami tej grupy pojazdów z rombem na masce.

 

 

 

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!
>