Renault Megane
e-Travel

RENAULT MEGANE GRANDTOUR E-TECH – WSZECHSTRONNE e-KOMBI

dnia
13 listopada 2020
Francuzi z Renault cieszą się z sukcesu elektrycznego Zoe, które opisałem tutaj.  Złapali wiatr w żagle i przedstawili zelektryfikowane wersje Clio, Captura i Megane’a – wszystkie otrzymały rozszerzenie E-Tech w nazwie. Miałem wyjątkową okazję przetestować hybrydę Megane. Dlaczego wyjątkową? Pierwszy raz testowałem tradycyjne kombi z wciąż nietypowym – bo wpółelektrycznym – napędem.

Wyposażony w nowy silnik E-TECH Plug-in Hybrid, Nowe Megane Grandtour łączy to, co najlepsze z 2 obszarów. Jeżdząc po mieście możesz korzystać z trybu elektrycznego, a podczas weekendowych czy urlopowych wypadów z trybu spalinowego, mając przestronne wnętrze i pojemną przestrzeń bagażową za tylnymi siedzeniami.

Megane w wersji kombi może trafić do szerokiej grupy odbiorców

Megane w wersji kombi może trafić do szerokiej grupy odbiorców

Silnik benzynowy 1,6 l wsparty technologią elektryczną charakteryzuje się dużą wszechstronnością. Na co dzień baterie o pojemności 11kWh pozwalają na przejechanie nawet 65 km w trybie bezemisyjnym. A jak sytuacja z ładowaniem? Renault Megane Hybrid można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego w ciągu pięciu godzin.

Pomimo, że pod maską kryją się nietypowe technologie to wnętrze wygląda w zasadzie identycznie jak w klasycznym Renault. Cyfrowe zegary, duży tablet pośrodku, jest po prostu wygodnie i obszernie. Akumulatory umiejscowiono tak, aby nie zmniejszały ilości miejsca. Na pewno na plus trzeba zaliczyć fakt, że bak paliwa zmniejszył swoją pojemność o zaledwie 5 litrów, a przecież mniejszy ogólny zasięg aut plug-in może być ich sporą bolączką.

Komfortowe i przestronne wnętrze Renault Megane z charakterystycznym tabletem.

Komfortowe i przestronne wnętrze Renault Megane z charakterystycznym tabletem.

Sama jazda zawsze zaczyna się w trybie elektrycznym i w zasadzie można wymusić by tak było przez kolejne kilometry; wystarczy wcisnąć przycisk “EV” tak, żeby nie włączał się napęd spalinowy. Ten tryb to “Pure”; będzie on aktywny aż wyczerpiemy energię elektryczną. Mimo niedużego akumulatora (jak na hybrydę przystało) i niedużego silnika, Megane porusza się wyjątkowo sprawnie w mieście. Kiedy wciśniemy pedał przyspieszenia do oporu wtedy załączy się funkcja “boost” i auta wystrzeliwuje do przodu, niemal gwarantując nam pierwsze miejsce w sprincie spod świateł.

Funkcja "boost" łączy siły elektrycznego i spalinowego układu napędowego w hybrydzie Renault

Funkcja “boost” łączy siły elektrycznego i spalinowego układu napędowego w hybrydzie Renault

Myśląc o Renault Megane Grandtour E-Tech kluczowe jest by podkreślić zalety kombi, jak np. bagażnik mieszczący co najmniej 389-litrowy ładunek (maks. 1372 l) i łatwy do załadowania dzięki niskiemu progowi.

Podczas ładowania wyświetlane są podstawowe parametry, jak procent naładowania baterii i czas ładowania

Podczas ładowania wyświetlane są podstawowe parametry, jak procent naładowania baterii i czas ładowania

Wrażenia z testowanego hybrydowego kombi są bardzo pozytywne. Auto jest bardzo ciche i komfortowe, w czasie jazdy nie czuć dodatkowej wagi baterii oraz napędu, pojazd sprawia wrażenie lekkiego i dynamicznego. Dzięki dużym rozmiarom wnętrza Megane jest świetnym samochodem rodzinnym bo, prócz całej rodziny, pomieści pakunki lub spore zakupy. W mieście może zmienić się w elektryka i cieszyć właściciela i ekologów. Taka kombinacja na pewno spodoba się też firmom, dla których takie auto może być optymalnym narzędziem pracy pracowników terenowych.

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!
iVisa
Szybkie zawieranie ubezpieczeń
>