BMW 530e
e-Travel

BMW 530e xDrive – EKO LUKSUS

dnia
15 listopada 2019
Słynna “Piątka” w elektrycznym wydaniu robi wrażenie. Jazda na długich trasach jest przyjemnością, a wjazd do wydzielonych, czystych stref transportu możliwy dzięki bezemisyjnemu napędowi w opcji “plug-in”.
Linia BMW 530e jest bardzo elegancka

Linia BMW 530e jest bardzo elegancka

BMW 530e Plug-in hybrid łączy silnik elektryczny i 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo, tworząc wydajne “kombo”. Na krótkich odcinkach możemy jechać na samym napędzie elektrycznym bez emisji spalin, a przy wspólnej pracy silnika elektrycznego z silnikiem benzynowym pokonywać długie trasy. Na samym prądzie nie przejedziemy zbyt wiele: mnie udało się uzyskać maksymalny zasięg 32 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów mających pojemność 12 kWh.

W trybie elektrycznym BMW 530e maksymalna prędkość to 140 km/h

W trybie elektrycznym BMW 530e maksymalna prędkość to 140 km/h

Silnik spalinowy ma 184 KM, a silnik elektryczny może “dorzucić” od siebie kolejne 113 KM. Możemy wymusić na systemie jazdę bezemisyjną i wtedy auto będzie mogło, przez chwilę, jechać 140 km/h. Wyświetlacz, przed oczami kierowcy, zmieni kolory i grafikę pokazując właśnie taką, maksymalną wartość na prędkościomierzu.

Auto jest dobrze wyciszone, a wnętrze jest bardzo komfortowe, wykończone luksusowymi materiałami. Testowana wersja była bardzo bogato wyposażona (cena prawie 400,000 złotych). By umożliwić kierowcy i pasażerowi kontrolowanie tak wielu – niezależnych dla obu podróżujących – funkcji trzeba było zminaturyzować przyciski na konsoli środkowej. Ucierpiała trochę ergonomia. Fantastyczna jest funkcja obsługi gestami niektórych z funkcji, głównie radia.

BMW oferuje wygodne stanowisko pracy kierowcy

BMW oferuje wygodne stanowisko pracy kierowcy

Dopóki dysponujesz elektronami, dopóty cieszysz się nie tylko fajnymi osiągami, lecz także zerowym spalaniem. Jeżeli “tankujesz” prąd umiejętnie to jeździsz prawie za darmo. Dołączanie i odłączanie napędu spalinowego odbywa się niepostrzeżenie.

Ciekawą opcją jest możliwość programowania stanu naładowania baterii

Ciekawą opcją jest możliwość programowania stanu naładowania baterii

Niestety, co jest przypadłością wielu hybryd typy “plug-in”, w aucie zmniejszono bak paliwa. BMW 530e ma w baku miejsce na 46 litrów benzyny, co na autostradzie wystarczy na pokonanie mniej niż 400 km. Zastosowane niskoprofilowe opony poprawiają stabilność samochodu i równoważą nieprzyjemności wynikające z wysokiej masy własnej auta.

Dolna, oddzielona część bagażnika kryje kable do ładowania

Dolna, oddzielona część bagażnika kryje kable do ładowania

BMW 530e to bardzo luksusowa limuzyna z funkcją eko. Samochód jest niezwykle komfortowy i łatwy w prowadzeniu, cichy i szybki. Jeżeli doczekamy się stref czystego transportu i dopuszczone będą tam auta hybrydowe “plug-in” to będzie to świetna propozycja dla majętnych mieszczuchów. W trasie jedzie się wybornie ale doskwiera mały zasięg.

Niebieski to kolor trybu eko, a czerwony to pełne wykorzystanie obu form napędu

Niebieski to kolor trybu eko, a czerwony to pełne wykorzystanie obu form napędu

BMW 530e xDrive – dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1998 cm3, R4, turbobenzyna + silnik elektryczny
Moc 184 KM przy 5000-6500 obr./min + 113 KM
Moment obrotowy 290 Nm przy 1350-4250 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 8-biegowa automatyczna, napęd 4×4
Prędkość maksymalna 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,2 s
Średnie zużycie paliwa od 1,5 l/100 km (producent)
Masa własna od 1935 kg
Cena od 251 800 zł, cena prezentowanego egzemplarza: 383 339 zł

* dane techniczne według “Auto Świat”

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl