PEUGEOT 308 SW HYBRID 225 GT PACK – ATRAKCYJNE KOMBI
Hybrydowy Peugeot 308 SW, doposażony w pakiet GT, to bardzo atrakcyjne francuskie kombi, które przyciąga wzrok. Wnętrze jest bardzo dobrze wykończone, a pakowność auta jest na wysokim poziomie. Niestety osiągi, mimo zaawansowanej technologii, pokazują, że sygnatura „GT” jest nieco na wyrost.
Peugeot 308 należy do grona najodważniej wystylizowanych kompaktów pozostających obecnie w ofercie. Długie „kły” z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej dodają autu drapieżności, a gra świateł przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu tworzy dynamiczny spektakl. Potężna atrapa chłodnicy z wbudowanymi chromowanymi ozdobnikami – wyróżniającymi wersję GT -, czarne lusterka, relingi dachowe i felgi o niskim profilu (18-cali) i obniżona sylwetka tworzą drapieżną całość, w pełni zasługującą na logo z wizerunkiem króla zwierząt.
Francuskie kombi ma długość tylko ok. 4,6 m i szerokość 1,85 m lecz jest stosunkowo niskie. Parametr 1,44 metra wysokości oznacza, że zajmowanie miejsc w pojeździe będzie wymagało trochę gimnastyki, ale to właśnie dzięki poprowadzeniu tak nisko linii dachu projektantom udało się optycznie wydłużyć i uatrakcyjnić nadwozie.
Wewnątrz pojazdu zauważamy, że postawienie na atrakcyjny wygląd poskutkowało ograniczeniem widoczności. Całe szczęście mamy kilka systemów, które pozwalają nam na dobre rozeznanie w tym co otacza pojazd z każdej strony: czujniki parkowania z kamerą cofania okazują się bardzo pomocne.
Wykorzystanie przez producenta koncepcji malutkiej, spłaszczonej kierownicy i umieszczonych ponad nią wskaźników z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. To co jest najczęściej krytykowane to fakt przysłaniania zegarów przez górną część wieńca kierownicy.
Wyświetlacz, znajdujący się przed oczami kierowcy pokazuje obraz w 3D, z kilkoma możliwościami ustawień obejmujących także grafiki typowe dla auta elektrycznego, jak te ilustrujące przepływy energii. Dla osób niezbyt preferujących przestrzenny obraz jest możliwość powrotu do bardziej tradycyjnego 2D. Dobór kolorów na wyświetlaczu jest zależny od wybranego trybu jazdy: niebieski to kolor „eko”, a żółty charakteryzuje ustawienia „sport”
Dobrze, że Peugeot nie zrezygnował całkowicie z użycia tradycyjnych przycisków znajdujących się pod dotykowym ekranem. Na ekranie także znalazły się „skróty” do niektórych funkcji. W testowanym modelu mogliśmy szybko włączyć ogrzewanie foteli (3 poziomy) i podgrzewanie kierownicy.
Peugeot 308 SW plug-in zabierze trochę mniej bagaży od odmian tradycyjnie spalinowych – modyfikacje związane z koniecznością umieszczenia dodatkowego osprzętu zmniejszyły bagażnik o 60 l (548 litrów względem 608 litrów). Gdy złożymy tylną kanapę to przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1574 l.
Selektor wyboru trybu jazdy znajduje się na konsoli środkowej. Nie jest on zbyt wyszukany, ale dobrze spełnia swoją funkcję. Zastosowany przycisk „B” zwiększa poziom rekuperacji.
Układ napędowy hybrydowego Peugeota, zawsze, gdy to będzie możliwe, rozpocznie jazdę od użycia napędu elektrycznego. Przełączanie na tryb spalinowy odbywa się bardzo sprawnie, bez zauważalnych szarpnięć. Gdy już jedziemy w trybie spalinowym czasami dość irytujące jest wchodzenie silnika na wysokie obroty. Warto też odnotować, że przełączenie na tryb „sport” niewiele zmienia w charakterystyce zachowania układu napędowego – wydaje się, że pojazd nie korzysta z 225 KM połączonych obu jednostek. W pojedynkę silnik benzynowy 1,6 turbo generuje 180 KM, a silnik elektryczny 110 KM.
Hybrydę Peugeota wyposażono w układ e-SAVE pozwalający naładować, w czasie jazdy, baterię. Ta opcja może być przydatna, gdy chcemy mieć pewność, że gdy dojedziemy do centrum miasta nasz samochód będzie poruszał się bezemisyjnie. Bateria francuskiego Peugeota 308 SW Hybrid ma pojemność 12,4 kWh, a w standardzie użytkownik otrzymuje ładowarkę pokładową 3,7 kW. Za dopłatą dostępna jest szybsza o mocy 7,4 kW.
Największa zaletą testowanego Peugeota jest jego atrakcyjny wygląd, sportowa sylwetka i wykończenie wnętrza. Pojemny bagażnik i technologia to tez jego atuty. Do wad należy zaliczyć osiągi, które odbiegają od oczekiwać względem auta oznaczonego jako „GT”.