Porsche Cayenne
e-Travel

PORSCHE CAYENNE TURBO S E-HYBRID COUPE; WSZYSTKO CZEGO ZAMARZYSZ

dnia
21 lipca 2020
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe…..długa nazwa, długa lista wyposażenia i długa lista komplementów na temat tego co auto oferuje.  Porsche to SUV o osiągach superauta, ale z praktycznością wozu rodzinnego i luksusami limuzyny. Niemiecki koncern na nowo definiuje termin “wszystko w jednym”. Jedyny minus to cena.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe ma karbonowy dach i wysuwany spojler

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe ma karbonowy dach i wysuwany spojler

Porsche dość późno zwróciło się ku elektromobilności. Przecież już od 2008 roku na rynku jest Nissan Leaf, a potem pojawiały się kolejne modele; w 100% elektryczne i hybrydy ładowane z gniazdka. Ale niemiecki producent aut sportowych bardzo szybko odrabia zaległości. Zachwycający Porsche Taycan ma napęd wyłącznie elektryczny, jest też hybrydowa Panamera, a teraz również gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią swoją moc – oszałamiające 680 KM – z inteligentnego połączenia 4-litrowego silnika V8 (550 KM) oraz jednostki elektrycznej (136 KM). Napędami zarządza 8-biegowa przekładnia Tiptronic S. Dzięki temu, że silnik elektryczny katapultuje auto już od zera czujemy, że maksymalny moment obrotowy jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Przyspieszenie? do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna? bez 5 km równiutkie 300km/h. Zużycie paliwa? można powiedzieć, że zero bo przecież pierwsze 40 km można przejechać na prądzie. Dlatego producent podaje, że średnie zużycie paliwa  wynosi 3,7-3,9 l/100 km.

Potężny osprzęt Porsche Cayenne PHEV

Potężny osprzęt Porsche Cayenne PHEV

Narzekałem na masę Volvo XC60 T8 (moje wrażenia o nim znajdziecie tutaj) i hybrydowego BMW X5 ( o nim poczytać można tutaj) ale Porsche z masą 2598 kg ma największą “nadwagę”.  I mówimy tu o egzemplarzu z karbonowym dachem, który ma za zadanie obniżyć te wartości. Ale cóż, silniki, baterie, osprzęt…..

Centrum dowodzenia Porsche Cayenne

Centrum dowodzenia Porsche Cayenne

Podobnie jak inne hybrydy ładowane z gniazdka Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne, również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium. Zawdzięcza to oczywiście zastosowaniu hybrydowego napędu. Oba motory – spalinowy i elektryczny –  są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego. Tak jak w innych hybrydach ładowanych z gniazdka możemy wymusić jazdę wyłącznie na prąd i to do prędkości aż 135 km/h. Silnika elektrycznego możemy używać również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło, a tryby to: Hybrid Auto, Sport i Sport Plus.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano z tyłu pojazdu, pod podłogą bagażnika. Ładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora z konwencjonalnego domowego gniazdka będzie trwało około 6 godzin.

Od sportu po bezemisyjność - tryby jazdy Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé

Od sportu po bezemisyjność – tryby jazdy Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé

Auto, z dodatkowym wyposażeniem może kosztować nawet 1 milion złotych, ale w wersji “podstawowej” ma już niemal wszystko: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe obręcze z lekkich stopów, pakiet Sport Chrono, pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentną obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania. W standardzie montowane są LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. Truizmem jest dawać, że chłodzeniem i ogrzewaniem wnętrza możemy sterować zdalnie.

Wskaźniki Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé mogą informować o parametrach jazdy bezemisyjnej

Wskaźniki Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé mogą informować o parametrach jazdy bezemisyjnej

Eufemizmem jest stwierdzenie, że auto nie jest tanie. Ceny Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé zaczynają się od 864 tys. zł.

Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé – wyposażenie

Wersja Cayenne Turbo S e-hybrid Coupé
Pakiet lightweight Sport 59 987 zł
Skrętna tylna oś 10 529 zł
Termoizolacyjne, przyciemniane szyby akustyczne 8875 zł
Klimatyzacja aut. 2-/4-strefowa S/4224 zł
System multimedialny/nawigacja online S/S
Nagłośnienie przestrzenne Burmester 3D/radio DAB 23 598/2449 zł
Tempomat/tempomat adaptacyjny 11 937 zł
Asystent jazdy nocnej (noktowizor) 11 386 zł
Ekran head-up 7530 zł
Gaśnica z uchwytem 766 zł
Lakier szary Crayon 12 243 zł

żródło: Auto Świat

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!
iVisa
Szybkie zawieranie ubezpieczeń
>