Coraz więcej modeli Renault sygnowanych jest logo E-TECH. Do aut osobowych zasilanych prądem dołączają pojazdy użytkowe. Renault Kangoo Van E-TECH wciąż niektórymi parametrami nie może się równać ze spalinową konkurencją, ale bez kompleksów może stawać w szranki pod względem funkcjonalności.
Ponad dekada doświadczeń Renault w konstruowaniu samochodów bezemisyjnych tworzy dobrą bazę do tworzenia kolejnych pojazdów. Sprawdzone rozwiązania z modeli ZOE czy Megane E-TECH znajdują zastosowanie w nowopowstających autach. Kangoo Van E-TECH ma solidną bazę techniczną bezemisyjnego napędu, na której stworzono niezwykle funkcjonalne nadwozie.
Auto wyposażono w baterię o pojemności 45kWh, którą zamontowano pod podłogą samochodu; nie zmniejsza ona pojemności użytkowej części ładunkowej. Pojazd był testowany zimą, przy ujemnych temperaturach i przy maksymalnie naładowanej baterii pokazywał zasięg nieznacznie przekraczający 200km. Akumulatory można ładować zarówno złączem CCS prądu stałego jak i prądem o charakterystyce przemiennej. W standardzie samochód jest wyposażony w trójfazową ładowarkę o mocy 11 kW, ale dostępna jest także opcjonalna ładowarka 22 kW, która maksymalnie wykorzysta parametry stacji ładowania AC. Manetka w konsoli środkowej pozwala na przełączanie napędów, a w skrajnym prawym położeniu na przestawiania 3rzy poziomowej regulacji rekuperacji.
W testowanej wersji dostępne było także dwupoziomowe ogrzewanie fotela kierowcy. Niestety, ta opcja nie była przewidziana dla pasażera.
Dzięki multimedialnemu systemowi Easy Link, znanemu z innych modeli Renault, możemy korzystać z funkcji zaprojektowanych zarówno dla gamy aut spalinowych jak i elektrycznych. Wszystkie informacje są prezentowane na dotykowym ekranie o przekątnej 8 cali oraz na ekranie przed kierowcą. Niektóre z funkcji wymagają jednak aktualizacji – auto, przy w pełni naładowanych bateriach, podczas jazdy po Warszawie, wyświetlało ostrzeżenie o małej liczbie stacji ładowania w okolicy i zachęcało do uzupełnienia energii.
Po wgraniu aplikacji MyRenault możemy mieć zapewnione zdalne programowanie ładowania akumulatora i kontrolę stanu jego naładowania. Możemy także – na odległość – przygotować kabinę do jazdy poprzez ogrzanie jej, bądź schłodzenie.
Najciekawsze w Renault Kangoo są rozwiązania dotyczące funkcjonalności, a w szczególności system nazwany „Open Sesame by Renault”, który zapewnia najszerszy na rynku boczny otwór załadunkowy, o szerokości aż 1,45 m. Taki efekt uzyskano dzięki rezygnacji z prawego środkowego słupka pomiędzy drzwiami pasażera, a prawymi przesuwanymi wzdłużnie. Jeżeli dodamy do tego możliwość odchylania kraty to okazuje się, że mamy ogromnie ułatwiony załadunek sprzętu i towaru, ułatwiający codzienną pracę (system wymaga dopłaty ok. 8 tys. złotych).
Producent deklaruje, że zastosowanie takiego rozwiązania nie wiązało się z jakąkolwiek utratą parametrów bezpieczeństwa biernego. Wzmocnienia konstrukcyjne przeniesiono bowiem do wnętrza drzwi. Likwidacja słupka pociągnęła za sobą kilka innych zmian. Zawiasy drzwi zamontowano na krańcach ich połaci (góra i dół). Aby pasażer zapiął swój pas bezpieczeństwa musi sięgać do wewnętrznej strony fotela, a klamrę ryglować po zewnętrznej. Warto dodać, że drzwi kierowcy i pasażera można otworzyć tworząc kąt 90 stopni.
Ciekawym rozwiązaniem jest kamera i monochromatyczny wyświetlacz zastępujące wsteczne lusterko. Podczas jazdy kamera zamontowana w antenie na dachu pojazdu pokazuje sytuację za nami. Prócz niej zastosowano kamerę cofania, która wyświetla obraz na ekranie systemu Multilink po włączeniu biegu wstecznego.
Nowe elektryczne Renault Kangoo Van E-TECH ma porównywalne parametry ładowności, jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym. Pojemność przedziału ładunkowego to: 3,9 m3 oraz 600 kg ładowności (4,9 m3 w wersji przedłużonej i odpowiednio 800 kg)
Do pełnego obrazu auta należy dodać praktyczne i liczne schowki w kabinie o łącznej pojemności niemal 60 litrów oraz szufladę Renault Easy Life, pozwalającą na przechowywanie dużych i cennych przedmiotów i łatwy do nich dostęp.
W Renault Kangoo Van E-TECH zastosowano sprawdzony napęd elektryczny i nowatorskie rozwiązanie zwiększające funkcjonalność. Powstał ciekawy pojazd, który dobrze nada się do bezgłośnej pracy, szczególnie w centrach dużych miast.