Za logo Renault kryje się gniazdo ładowania
e-Travel

RENAULT KANGOO VAN E-TECH – ŚMIAŁE ROZWIĄZANIA FUNKCJONALNOŚCI

Coraz więcej modeli Renault sygnowanych jest logo E-TECH. Do aut osobowych zasilanych prądem dołączają pojazdy użytkowe. Renault Kangoo Van E-TECH wciąż niektórymi parametrami nie może się równać ze spalinową konkurencją, ale bez kompleksów może stawać w szranki pod względem funkcjonalności.

Za logo Renault kryje się gniazdo ładowania
Za logo Renault kryje się gniazdo ładowania

Ponad dekada doświadczeń Renault w konstruowaniu samochodów bezemisyjnych tworzy dobrą bazę do tworzenia kolejnych pojazdów. Sprawdzone rozwiązania z modeli ZOE czy Megane E-TECH znajdują zastosowanie w nowopowstających autach. Kangoo Van E-TECH ma solidną bazę techniczną bezemisyjnego napędu, na której stworzono niezwykle funkcjonalne nadwozie.

Mimo, że Kangoo to auto dostawcze to należy pochwalić zgrabne linie nadwozia
Mimo, że Kangoo to auto dostawcze to należy pochwalić zgrabne linie nadwozia

Auto wyposażono w baterię o pojemności 45kWh, którą zamontowano pod podłogą samochodu; nie zmniejsza ona pojemności użytkowej części ładunkowej. Pojazd był testowany zimą, przy ujemnych temperaturach i przy maksymalnie naładowanej baterii pokazywał zasięg nieznacznie przekraczający 200km. Akumulatory można ładować zarówno złączem CCS prądu stałego jak i prądem o charakterystyce przemiennej. W standardzie samochód jest wyposażony w trójfazową ładowarkę o mocy 11 kW, ale dostępna jest także opcjonalna ładowarka 22 kW, która maksymalnie wykorzysta parametry stacji ładowania AC. Manetka w konsoli środkowej pozwala na przełączanie napędów, a w skrajnym prawym położeniu na przestawiania 3rzy poziomowej regulacji rekuperacji.

Przełącznik napędów - dźwignia w prawym położeniu ustawia poziom rekuperacji
Przełącznik napędów – dźwignia w prawym położeniu ustawia poziom rekuperacji

W testowanej wersji dostępne było także dwupoziomowe ogrzewanie fotela kierowcy. Niestety, ta opcja nie była przewidziana dla pasażera.

Dzięki multimedialnemu systemowi Easy Link, znanemu z innych modeli Renault, możemy korzystać z funkcji zaprojektowanych zarówno dla gamy aut spalinowych jak i elektrycznych. Wszystkie informacje są prezentowane na dotykowym ekranie o przekątnej 8 cali oraz na ekranie przed kierowcą. Niektóre z funkcji wymagają jednak aktualizacji – auto, przy w pełni naładowanych bateriach, podczas jazdy po Warszawie, wyświetlało ostrzeżenie o małej liczbie stacji ładowania w okolicy i zachęcało do uzupełnienia energii.

Ogrzewanie fotela jest bardzo przydatną funkcją w aucie elektrycznym
Ogrzewanie fotela jest bardzo przydatną funkcją w aucie elektrycznym

Po wgraniu aplikacji MyRenault możemy mieć zapewnione zdalne programowanie ładowania akumulatora i kontrolę stanu jego naładowania. Możemy także – na odległość – przygotować kabinę do jazdy poprzez ogrzanie jej, bądź schłodzenie.

Najciekawsze w Renault Kangoo są rozwiązania dotyczące funkcjonalności, a w szczególności system nazwany „Open Sesame by Renault”, który zapewnia najszerszy na rynku boczny otwór załadunkowy, o szerokości aż 1,45 m. Taki efekt uzyskano dzięki rezygnacji z prawego środkowego słupka pomiędzy drzwiami pasażera, a prawymi przesuwanymi wzdłużnie. Jeżeli dodamy do tego możliwość odchylania kraty to okazuje się, że mamy ogromnie ułatwiony załadunek sprzętu i towaru, ułatwiający codzienną pracę (system wymaga dopłaty ok. 8 tys. złotych).

Brak słupka środkowego znacząco poprawia funkcjonalność
Brak słupka środkowego znacząco poprawia funkcjonalność

Producent deklaruje, że zastosowanie takiego rozwiązania nie wiązało się z jakąkolwiek utratą parametrów bezpieczeństwa biernego. Wzmocnienia konstrukcyjne przeniesiono bowiem do wnętrza drzwi. Likwidacja słupka pociągnęła za sobą kilka innych zmian. Zawiasy drzwi zamontowano na krańcach ich połaci (góra i dół). Aby pasażer zapiął swój pas bezpieczeństwa musi sięgać do wewnętrznej strony fotela, a klamrę ryglować po zewnętrznej. Warto dodać, że drzwi kierowcy i pasażera można otworzyć tworząc kąt 90 stopni.

Ciekawym rozwiązaniem jest kamera i monochromatyczny wyświetlacz zastępujące wsteczne lusterko. Podczas jazdy kamera zamontowana w antenie na dachu pojazdu pokazuje sytuację za nami. Prócz niej zastosowano kamerę cofania, która wyświetla obraz na ekranie systemu Multilink po włączeniu biegu wstecznego.

Elektryczne Kangoo ma ustawną przestrzeń ładunkową
Elektryczne Kangoo ma ustawną przestrzeń ładunkową

Nowe elektryczne Renault Kangoo Van E-TECH ma porównywalne parametry ładowności, jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym. Pojemność przedziału ładunkowego to: 3,9 m3 oraz 600 kg ładowności (4,9 m3 w wersji przedłużonej i odpowiednio 800 kg)

Do pełnego obrazu auta należy dodać praktyczne i liczne schowki w kabinie o łącznej pojemności niemal 60 litrów oraz szufladę Renault Easy Life, pozwalającą na przechowywanie dużych i cennych przedmiotów i łatwy do nich dostęp.

Prócz wysuwanej szuflady kierowca ma nad wskaźnikami duży schowek
Prócz wysuwanej szuflady kierowca ma nad wskaźnikami duży schowek

W Renault Kangoo Van E-TECH zastosowano sprawdzony napęd elektryczny i nowatorskie rozwiązanie zwiększające funkcjonalność. Powstał ciekawy pojazd, który dobrze nada się do bezgłośnej pracy, szczególnie w centrach dużych miast.

Te wpisy mogą Ci się spodobać: