Renault Captur plug-in
e-Travel

RENAULT CAPTUR – BESTSELLER WZBOGACONY O TECHNOLOGIĘ PLUG-IN

on
4 lutego 2021
Renault Captur jest hitem francuskiej marki. Jest sprzedawany na wszystkich kontynentach, a w europejskich krajach jest zawsze na szczycie rankingów sprzedaży. Rozpoznawalny, nowy Captur ma silny argument by utrzymać pozycję bestsellera dzięki agresywniej nowej stylistyce i najnowszym technologiom jak wprowadzana właśnie hybrydowa wersja E-TECH Plug-in in.
Renault Captur można ładować z gniazdka, albo poprzez złącze Typu 2.

Renault Captur można ładować z gniazdka, albo poprzez złącze Typu 2.

W terminologii Renault E-TECH Plug-in Hybrid to nic innego jak oznaczenie hybrydy ładowanej z gniazdka. Silnik ma moc 160 KM i akumulator o pojemności 9,8 kWh. Warto podkreślić to fakt, że akumulator stanowi dodatkowe obciążenie tylko o 105 kg.  Producent twierdzi, że nowy Captur może przejechać w trybie 100% elektrycznym 50 km i wydaje się to wartością całkiem realną. Podczas mojego testu, przy w pełni naładowanym akumulatorze, licznik wskazywał zasięg 45km, a działo się to w niesprzyjających warunkach zimowych.

Bezemisyjna jazda na dystansie 50km jest jak najbardziej realna.

Bezemisyjna jazda na dystansie 50km jest jak najbardziej realna.

Każda wersja Captur’a charakteryzowała się dużą wszechstronnością. Prezentowaną wersją można jeździć na codziennych trasach przez tydzień w trybie 100% elektrycznym bez korzystania z silnika spalinowego, a później wybrać się na weekend lub dłuższe wakacje, nie martwiąc się o poziom naładowania baterii. Po rozładowaniu akumulatora nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid działa podobnie jak standardowa hybryda E-TECH i zbliża się parametrami do hybrydowego Clio, które opisałem tu . Akumulator będzie doładowywany przy każdym hamowaniu, a zgromadzona energia wykorzystywana przy ruszaniu.

Podwyższona pozycja kierowcy odróżnia Captura od Clio

Podwyższona pozycja kierowcy odróżnia Captura od Clio

By wywołać w Capturze tryb zeroemisyjny trzeba wybrać opcję Pure w systemie MULTI-SENSE. W trybie Sport, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, samochód wykorzystuje całą dostępną moc obu zespołów napędowych, rozświetlając czerwone pole na tablicy wskaźników oznaczone jako Boost.

Boost (prawe, skrajne pole) rozświetla się się, gdy wykorzystamy maksymalnie oba typy napędu.

Boost (prawe, skrajne pole) rozświetla się się, gdy wykorzystamy maksymalnie oba typy napędu.

Ciekawa funkcja systemu MULTI-SENSE o nazwie „E-Save” zapewne utrzymanie poziomu naładowania akumulatora (min.40%) tak, by zachować rezerwę energii elektrycznej by kierowca mógł w każdej chwili przełączyć się na napęd elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta.

Kierowca jest dobrze informowany o parametrach jazdy dzięki animowanym diagramom wyświetlanym na cyfrowym zespole zegarów oraz ekranie multimedialnym Renault EASY LINK. Na tablicy rozdzielczej można wyświetlić zasięg w trybie elektrycznym, przepływy energii, poziom odzyskiwania energii, czas potrzebny na naładowanie oraz aktualny poziom naładowania akumulatora.

Mimo stosunkowo niewielkiego zwiększenia masy auta z powodu wagi akumulatorów zdecydowano się na zmianę sposobu resorowania tylnej osi – półsztywna oś została zastąpiona systemem wielowahaczowym,

Captur Plug – in jest pojazdem uniwersalny i czuje się równie swobodnie w mieście, jak i na wszelkiego rodzaju trasach pozamiejskich, Cechuje się zwrotnością i niewielkimi przechyłami nadwozia nawet na krętych drogach. Wielu kierowców doceni podwyższoną pozycję za kierownicą oraz możliwość przesuwania tylnej kanapy w zakresie 16 cm. Niestety, w testowanym aucie dolna część bagażnika, która do tej pory była do dowolnego wykorzystania przez kierowcę jest przeznaczona na kable do lądowania oraz zestaw naprawczy koła zapasowego.

Dolna część bagażnika idealnie nadaje się do przewozu kabli ładowania, a tylną kanapę można przesunąć o 16 cm.

Dolna część bagażnika idealnie nadaje się do przewozu kabli ładowania, a tylną kanapę można przesunąć o 16 cm.

Alternatywna koncepcja napędu nowego Renault wyróżnia się stylistyczne poprzez umieszczenie na klapie bagażnika i środkowych słupkach emblematów „E-TECH Plug-in Hybrid”. Samochód ma dwie klapki skrywające wlew paliwa i złącze ładowania: zbiornik paliwa jest po lewej stronie, a gniazdo ładowania po prawej. Elektryczny drążek zmiany biegów – także z emblematem „E-TECH” został wyposażony w funkcję „B-Mode”, aby zwiększyć  odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Nowa terminologia gamy Renault z napędami alternatywnymi

Nowa terminologia gamy Renault z napędami alternatywnymi

 

Pod manetką sterującą skrzynią biegów wygospodarowano pokaźną półkę.

Pod manetką zmiany biegów jest użyteczna półka.

Pod manetką zmiany biegów jest użyteczna półka.

Trzy wprowadzone ostatnio modele Renault, które miałem okazję testować to ofensywa marki w segmencie aut z alternatywnymi napędami. Mégane , Clio czy opisywany tutaj Captur należą do rodziny „E-TECH”w jednym z dwóch wariantów. E-TECH Hybrid w technologii pełnej hybrydy (HEV) i E-TECH Plug-in Hybrid (PHEV). Do 2022 roku marka chce dysponować gamą ośmiu w pełni elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych modeli.

 

 

TAGS
Krzysztof Kowalski
Warszawa, Polska

Kocham podróżować. Odwiedziłem jakieś 100 ciekawych regionów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Jeżeli też kochasz podróże, nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy ale mieć możliwość umyć się chociaż raz dziennie, zawsze mieć dobre value for money i chcieć zobaczyć więcej i poczuć intensywniej to ten blog jest właśnie dla Ciebie! Kontakt: kowalski@justKowalski.pl

Polub mnie na Facebooku!
>